Socker, socker socker

jag har kommit till den bittra insikten att jag nog håller på att bli sockerberoende! Inte rent socker som i strösocker, utan den lite piffigare varianten - lösgodis. På fullaste allvar har jag kommit på mig själv att flera gånger längta till fredagkvällarna eftersom man då "får" äta godis. Jag älskar godis! Inte kakor, tårtor eller andra plufsiga verk. Men GODIS!! Fasen att det ska vara så gott med de där 10 första bitarna i påsen.. Jag har haft ett par riktiga slöveckor med träningen eftersom jag har släpat/släpar på en jäkla förkylning och som ett resultat av detta kommer godissuget fortare än kvickt. Skärpning!!



Som att någon där uppe läst mina tankar möttes jag ungefär nyss av följande artikel på aftonbladet.se:



7 geléhallon

– ger 100 kalorier




För att göra av med 100 kalorier motsvarar det en halvtimmes promenad.



Tänk att 7 jäkla små geléhallon kan göra så ont men smaka så gott! (hjälp, undrar hur många promenader jag ligger back) Tur att julen snart är här så man äntligen kommer skippa allt det där vad godis, mat och extra kalorier heter......

KRAMBANAN

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sophy

Guud va kul för er med ny lägenhet! GRATTIS!!!!

Åå guuud så kul det ska bli att ni snart kommer och hälsar på oss!! Wiiieeoo!!!

Jag har en liten tjänst att be om...har du lust att åka till MIO och handla en vedkorg åt oss?! =) Jag har hittat vääärldens snyggaste vedkorg och på MIO i Valbo har den tydligen utgått..ringde till Norrköping och där skulle de finnas 8 st!! Jag kan i så fall föra över pengar till er, den kostar nämligen 800kr...men den är såååå snygg!!!

2010-11-17 @ 21:38:47
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Äsch om jag minns rätt efter källkritikskursen i skolan så är aftonbladet ingen trovärdig källa.. hihi.. så då kan vi nog fortsätta äta vårt älskade godis :) Najs va :) Kramars

2010-11-20 @ 11:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0