danföredanföredopparedan

Heppåre!
Idag är det minsann dan före dan före doppare dan! De julkänslor jag hade för någon vecka sen som bortblåsta trots att snön ligger kvar, alla klappar är inhandlade och att pepparkakshuset står stadigt. Kan det kanske bero på att vi inte har nån julgran? Jag vet inte. Vi bestämde oss för att strunta i gran i år eftersom taz här hemma förmodligen bara skulle klättra upp i den eller springa iväg med den (jodå det skulle hon säker klara!). För att inte tala om alla julkulor och pyntet i den, möjligvis att vi skulle kunna ha en stjärna i toppen, den borde hon ju inte komma åt! Hur som helst, julgran blir det nästa år istället!

Taz klättrar numera upp på köksbordet utan några som helst problem. Svisch upp på en köksstol och sen ytterligare ett sving så sitter hon på bordet! Så fort hon har åldern inne ska jag ta med henne på cirkusgympa så hon får avreagera sig lite. Hon verkar också ha fattat det här med att det är riktigt kallt ute. När vi öppnar dörren säger hon "huhuhu brrr utte". Underbara unge!




Hon har faktiskt en del lugna stunder också:



Annars har jag har sakta men säkert återhämtat mig från min lilla tandborttagning men jag har fortfarande ont emellanåt och det smakar äcklig skunk av hålet de efterlämnade. Blä!
På torsdag åker vi till Enstaberga för att spendera början av julhelgen för att på lördagen åka till finspång för att avsluta den. Det känns som det blir så mycket åkande nu när det är så kort helg och jag hoppas att vi hinner njuta lite och ta det lugnt och inte bara stressa fram och tillbaka. Om vi inte hörs innan fredag vill jag redan nu önska dig en riktigt GOD JUL! Jag hoppas att vi ses nu i dagarna och att du får det jättebra!

KRAM, hej och God Jul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0