Alva= Taz

Vilken start på december hörrni! Natten var till största obelåtenhet då jag sovit otroligt dåligt. Alva också verkar det som, hon vaknade både 23, 04 och 05,30. Sista gången var det bara att knalla upp. Hon var uppenbarligen pigg och ville inte somna om. Man kan väl säga att resten av morgonen blev ungefär till lika stor obelåtenhet:

- fick jordens näsblod när jag skulle böja mig ner och ta upp alva ur sängen, det forsade! Dropp dropp dropp
- fick in hela hennes nagel och finger i ögat när hon i största förtjusning skrek av skratt och skulle rycka ur blodpappret ur min näsa =dubbelblind eftersom hon petade i mitt seende öga
- jag ställde in smörpaketet i micron och koppen med vatten i kylskåpet (inte pga blindhet utan virrighet)

ALLT detta just denna morgon när jag skulle vara i bra form för att hälsa på på nya jobbet! Hur som helst, efter att brottat på barnet alla vinterkläder och traskat ut i -17 grader tog det ungefär 25minuter att skrapa bort all is från rutorna men sen var vi på väg! Och fram kom vi.

Väl där fick jag äntligen träffa alla tjejer/kvinnor jag ska jobba med och jag fick en jättebra känsla! Första intrycket var att det kommer bli toppen!
Alva, även numera kallad Taz, såg sig inte om efter mig en enda gång och hann knappt få av sig skorna innan hon hade röjt igenom halva bygget.

Försök se henne framför dig, första 45 sekunderna på filmen säger allt om hennes "dagispersonlighet"!:




Jag försökte att lyssna på vad de hade att berätta och samtidigt svara på deras frågor/föra en vettig konversation osvosv samtidigt som Taz sprang runt och härjade.
MINST sagt kände jag mig lite snurrig när vi gick därifrån Taz och jag. Förhoppningsvis gjorde jag ett hyfsat intryck trots blodig näsa, ett illrött öga och alldeles hispig för vad barnet skulle hitta på härnäst!

Tur att jag redan skrivit på kontraktet!!




KRAM och hej






Kommentarer
Postat av: mormor o morfar

Kan aldrig tänka oss att vår lilla ögonsten är ett monster!! Hon är ett aktivt barn som utforskar omgivningen!Trygg, nyfiken och sjävständig! Fina egenskaper!

Kram från oss!

2010-12-01 @ 16:33:43
Postat av: Hanna

Nä inte ett monster, men en virvelvind med en energi som inte är av denna värld!

2010-12-01 @ 16:43:10
URL: http://frokenfredrikson.blogg.se/
Postat av: Pappa

Faaaaaaán va du é pessimistisk!!!

2010-12-01 @ 21:19:55
Postat av: Hanna

Pessimistisk vet jag inte just i detta fall, försökte mest få till berättelsen om en händelserik morgon och dag men det verkar som om jag blev totalt missförstådd. Glimten i ögat verkar inte gått fram riktigt...

2010-12-02 @ 10:14:24
URL: http://frokenfredrikson.blogg.se/
Postat av: pappa

inte ironin heller:-)

2010-12-02 @ 13:03:09
Postat av: Sofia S

Hihhiihhiiiiiiiiiii jag kan se det hela framför mig.. asgarvar Härligt att barnet har energi! :) Kramars!

2010-12-02 @ 16:53:04
URL: http://dalkullansofia.blogg.se/
Postat av: annica

Säger bara ,Livet är Härligt!! Grattis på er båda.



Från oss på Dudden

2010-12-05 @ 18:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0